Když se někde staví nebo je jiná záležitost, kvůli níž je třeba zajistit si přívod stlačeného vzduchu, použije se pochopitelně kompresor. Což je pro ty, kdo to doposud nevědí, právě takové zařízení, jež dokáže vzduch stlačovat a hnát tam, kde je tohoto třeba.
Kompresory jsou pochopitelně různé, a proto se hodí podle konkrétních podmínek ten či onen. Na zmíněných stavbách či někde jinde pak obvykle dieselový mobilní kompresor. A je vcelku pochopitelné, proč právě tento a ne jeho elektrická alternativa.
Jednoduše je tomu tak proto, že je dieselový kompresor poháněn dieselovým, tedy naftovým motorem. A ten se hodí právě ven, a ne někam do interiérů, a navíc je jeho předností, že není závislý na přívodu elektřiny, jež někde venku nejednou nebývá dostupná. A elektrický kompresor bez elektřiny by tak nebyl k ničemu, jak jistě uznáte.
Dieselové mobilní kompresory jsou tak ideální vlastně pro jakákoliv místa, kde se nenajde přípojka k elektrickému proudu a je tak nezbytně zapotřebí nějaký alternativní zdroj pohonu. A skutečnost, že jsou tyto poháněny naftovým motorem, je jen jednou z předností, jež přijde na stavbách určitě vhod. Výhodou je tu i to, že je toto zařízení vysoce odolné i v extrémních klimatických podmínkách, dobře snáší horko i zimu, nevadí mu ani prašné prostředí, nevyžaduje žádnou mimořádnou údržbu a je pochopitelně i mobilní.
Díky bytelnému podvozku se dají tyto spolehlivé agregáty s motory Perkins, Kubota či CAT a kvalitními kompresorovými šroubovými bloky snadno převážet a poskytují pak při stavebních a jiných pracech i při náročných podmínkách od dvou až do dvanácti krychlových metrů tlakového vzduchu za minutu. A díky možnosti nastavení optimální spotřeby paliva a dvoustupňovému řídícímu systému se dá učinit provoz takového kompresoru hospodárnějším, co se spotřeby paliva týče. A to se prostě musí mít.